Erő. Kiegyensúlyozottság, dinamika, tisztaság, perspektíva... Tiszta és hamisítatlan zeneiség. Drámai feszültség, a hangok apály és dagály szerű áramlása, akár a Led Zeppelin "boogie with Tsu" című számát hallgatva is.
A Shindo erősítők minden zenére kiválóak. A Montille-től a Limited Editionig egyetlen célt tartanak szem előtt: a meggyőző zenei előadásmódot.
Minden Shindo erősítő kézzel készül, egyedi megrendelésre. Ritka és értékes NOS csöveket ajánl a tradicionális hifi ízekhez, de használnak Western Electric, Siemens, Mullard, Telefunken és RCA csöveket is. Minden komponensnek megvan a saját "szonikus ízkaraktere".
A konzervatív filozófia kiemelkedően hosszú élettartammal párosul. Nem ritkák a 40 - 50 ezer üzemórát futott Shindo erősítők a világban.
A Shindo komponensek tervezését egyetlen közös cél vezérli: újraalkotni az eredeti zene tónusait minden értelemben, ötvözve a tervező saját művészi ízlésével.
Shindo úr az egész életét a különböző alkatrészek - csövek, ellenállások, vezetékek, aljzatok, vagy az egész erősítő ház - hangvisszaadásra való hatásának a tanulmányozásának szentelte. Elkötelezettségét legjobban a transzformátorok tervezése tükrözi. Sokan el sem tudják képzelni, mennyi energiát fektetett a sellakk vagy viasz - igen, az a viasz, amit a méhek hordanak össze - szigetelés közti különbségek hangzásra gyakorolt hatásának tanulmányozására.
Shindo előszeretettel alakítja ódon megjelenésűvé komponenseit, kifejezve, hogy sallangmentes, egyszerű elektronikai megoldásokra számíthatunk.
"Trombitarézből készült hegedűk" - így jellemezte Tom Fletcher a modern audiotermékeket. "Jó nézni őket, de nem akarnál zenét játszani rajtuk. Akármennyit lehetne eladni belőlük, nem fogunk trombitaréz hegedűket gyártani."
A Pear Audionál szenvedélyes elkötelezettséggel építünk kifinomult eszközöket a minőségi zenei felvételek lejátszására. Nem keresünk egyszerű megoldásokat: tudjuk, a jó minőség eléréséhez idő kell. Az egész csapat tudja, hogy fő feladatunk a zene reprodukálása. Zene nélkül az egésznek semmi értelme. Minden szempont, a méretektől a formáig, az alkatrészekhez felhasznált anyagokig a zeneiség elérésének van alárendelve. Ha valami szebb, mint amennyire jó, más megoldást keresünk.
Minden elem rezonancia jellemzőit teszteljük az utolsó részletig, a beépítés véglegesítése előtt. Elsősorban a fülünkkel. Mivel minden alkatrész - legyen akár a legjelentéktelenebb - együtt vesz részt a végső hangzás kialakításában, a jó lemezjátszó titka az alkalmazott anyagok "összeházasítása".
Nem lehet egy frekvencia erős vagy túlcsillapított. Minden kis energiát kézben kell tartanunk a motortól a hangkaron át a tűig. Ha mindez harmonikusan sikerül, a lemezjátszó többet ér, mint az alkatrészek összesége. Az ultra alacsony nyomatékú motor és a mechanikusan csillapított hangkar látszólag egyszerű lemezjátszót sejttet, de az összhangban kifinomult mérnöki munka rejtőzik.
"Az első watt a legfontosabb watt" - Dick Olsher mondását egy másikkal is meg lehet toldani: "Kit érdekel, hogy szól egy erősítő 500 watton, ha már az első watton is rosszul szól..."
A kis erősítők számos előnnyel rendelkeznek a nagy vasakkal szemben: nagyon jó hangminőséget lehet velük elérni egyszerű áramkörökkel, kevés vagy semennyi visszacsatolással.
Tudjuk, hogy nincs tökéletes erősítő. Minden audiofilnak saját elképzelései vannak a legjobb hangzásról, és az igényeik kielégítésére számos megoldás létezik.
Az, hogy mennyire tesz boldoggá egy rendszer hallgatása fontosabb szempont, mint, hogy melyik a legjobb erősítő.
A First Watt sajátos karakterisztikája, a 25 W, vagy kisebb kimenőteljesítménye alapján ez nem lesz mindenki erősítője.
Megfelelő érzékenységű hangfalakat rákötve, normális szinten hallgatva azonban feltárulnak az erényei. Például a megbízhatóság. Az első First Watt piacrakerülése óta 0 hibaszázalékot produkált.
A First Wattoknak nagyon csöves a hangkaraktere, de nem ez volt a tervezéskor a fő szempont. Inkább hasonlítanak az áramkörök egyszerűségében, a '0' vagy minimális visszacsatolásban. Bizonyos szempontból jobbak, más szempontból talán nem.
A SIT-1, SIT-2, B2 és B4 erősítők a tizenhatodik kiadásnál tartanak, mind klasszikus A osztályú erősítő, egyedi hangminőséggel.
A zene a szenvedélyünk. A művészeti ágak között a zene az, amely a leginkább képes az érzelmeinket felkavarni, legyen szó előadásról, vagy felvételről. Szeretnénk ezt a szenvedélyességet másokkal is megosztani, de otthoni körülmények között ez nagyon nagy kihívás. Ideális rendszert követel meg, amelyen torzítatlanul, minden módosulás nélkül haladnak a zenei jelek a lejátszótól egészen a hallgató füléig.
A Horning hangszórók két évtizede töretlenül fejlődnek, hogy kielégítsék, sőt, meghaladják a zenerajongok egyre fokozódó igényeit. A Horning hangsugárzók egyszerre kifinomultak ugyanakkor döbbenetesen egyszerűek. Ez a két tulajdonság biztosítja a kiemelkedő érzékenységet és hatékonyságot, ami a zenei megszólalás talán legfontosabb feltételei. Beszélhetünk érzelmekről, szépségről a zenéről vagy a szeretetről, de az egyéni szenzibilitás meghatározza ezek valódi értékét.
Ahogy a zenészek ismerik a hangszereiket, egy hifi rajongónak is tisztában kell lennie az általa használt rendszer képességeivel. Azt tekintjük jó hangrendszernek, amely képes megjeleníteni a zenei előadás spontaneitását, izgalmas részleteit, a nagyszerűségét.
A Horning hangfalak erőteljes szélessávú hangsugárzók, lenyűgözik hallgatóikat kristálytiszta hangzásukkal és azzal, ahogy ezt közvetítik. A zene izgalma, a dinamika, a kontrasztok átélése törölni fogja a hallgató összes beidegződését és minden, a hangsugárzók technikai paramétereit latolgató előfeltételét.
A Horning hangsugárzók válogatott anyagokból kézzel összeszerelt egyedi darabok, amik a zeneszobák többségében remekül helytállnak. Kiemelt tulajdonságuk az érzékenység, ami remekül illik az alacsony kimeneti teljesítményű csöves erősítőkhöz. A Horning hangszórókat jó fülű audiofilek készítik a zene szerelmeseinek.
A Rethm-t egy fiatal, audiofil építészmérnök alapította 1998-ban. Miután hiába keresett az igényeinek és a pénztárcájának megfelelő hangsugárzót, gondolt egy nagyot és saját modell megépítésébe kezdett. Zenei előképzettsége, és kifinomult hallása irányt mutatott abban, hogy mi az idea, ami felé haladni akart. Tudta, hogy ha jó hangsugárzót szeretne, ki kell lépnie a klasszikus doboz formából. Miután szintén építész barátja beszállt tőkével, elindulhatott a projekt.
A gyártást kiszervezték Indiába, így sikerült mérsékelniük az audiofil eszközökre jellemző horrorisztikus árakat.
Az első hangszórójuk mindjárt a 2. számozást kapta, be is mutatták a 2000. évi CES-en, Las Vegasban. A siker borítékolva volt, így hamarosan piacra került a Rethm 3. amit gyorsan követett a Rethm 4. és az 5. sorozat.
Bár a sorozat rengeteg elismerét kapott tiszta, szinezetlen hangzásáért, az áttörés váratott magára: a lélekkel teli hangzás alól hiányzott a meggyőző basszus. Ekkor úgy döntöttek, teljesen leépítik az addigi vonalat és 2007-ben piacra dobták a Saadhana és Maarga modelleket.
Végül is a saját fejlesztésű illesztő áramkörrel vált a hatás valóban döbbenetessé. A saját elektronika kifejlesztése teljesen új szintre emelte a Rethm hangsugárzóit.
Mint az invenciózus tervezőket, a Rethm alapítóit is hajtotta az érzés: "Biztosan lehet egy jobb megoldást találni egy problémára..." Ez a filozófia azóta további saját komponenseket eredményezett. A Rethm ma már saját fejlesztésű erősítőkkel, kábelekkel és állványokkal is
jelen van a piacon.
Az ENTREQ egy 1999-ben alapított svéd cég, amely a tervezéstől a gyártáson át a forgalmazásig mindent saját maga végez. Semmilyen külső technológiát vagy műszaki megoldást nem alkalmaznak, meggyőződésük szerint így tudnak kompromisszum mentesen a lényegre, a rendszer előadásmódjára koncentrálni.
Bár sokan úgy vélik, egy rendszer legfontosabb paramétere a teljesítmény, az Entreqnél más aspektust is látnak (hallanak): azokat a tényezőket, amik befolyással lehetnek a zenei élményre. Filozófiájuk, hogy egy komponens mérhető paramétere másodlagosak, ha a hatása füllel érezhető - és élvezhető. A mai világban ez talán túl ezoterikusnak hangzik, de ugorjunk csak vissza a hetvenes évekbe, amikor meghatározták a DIN 45 000 szabványt.
Ami az abban foglaltaknak megfelelt, az műszakileg rendben volt. És hány nagy nevű komponens tűnt el a süllyesztőben, ami oly fényesen megfelelt a szabványnak! Mert az emberi fül egyéni karakterét, a zenehallgatás során átélt élményt nem lehet paraméterezni.
Az audiofil világban gyakorlatilag teljesen összemosódnak a mérhető és a pusztán hallható, érezhető jellegzetességek.
Ebben a polémiában az Entreq nagyon jól áll. Rengeteg elismerést gyűjtöttek be az évek során a világ minden tájáról, elismerve termékeik innovativitását, minőségét.
Az Entreq nem paraméterezi a zenei élményt, hanem fokozza.
Egyet lehet érteni velük abban, hogy komponens zeneisége fontosabb, mint a műszerekkel kimutatható tulajdonságai.
"Mindent olyan egyszerűen kell csinálni, amennyire
csak lehetséges, de semmivel sem egyszerűbben."
Albert Einstein
Talán ez a híres Einstein idézet tükrözi legjobban a Vibex cégfilozófiáját, és ez a filozófia tükröződik termékeinken is. Nem csinálunk "nagyobb" vagy "bonylultabb" komponenseket pusztán azért, hogy a vásárlóink úgy érezzék, "többet kapnak a pénzükért.
Ez marketingfogásnak jó, de termékfejleszési szempontból szemfényvesztés.
Az Audio Artistry örömmel képviseli a Cliff Orman által tervezett és Spanyolországból behozott Vibex elektromos hálózati termékek teljes vonalát. Minden hifi berendezés a háztartási elektromos hálózatról üzemel. A szükséges árammennyiség rendszerbe való bevezetése, annak szerepe és befolyása a hangminőségre nagyon félreértett és alábecsült terület, különösen a high-end rendszerekben.
Meggyőződésünk, hogy a hangrendszer zenei teljesítményének az egyik sarkalatos eleme a tápfeszültség kezelése - második maga a hangrendszer, a harmadik pedig a lehallgató helyiség.
Az évek során szinte mindenféle tápot rákötöttünk a referencia rendszerünkre, a transzformátor alapú megoldásoktól a különböző szűrőkön át, mindet.
Nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttünk. Volt olyan megoldás, ami remekül szűrte a zajokat, de lapossá, erőtlenné tette a zenét. Találtunk olyan eszközt is, amely éjszaka, amikor kisebb az elektromos hálózat terheltsége kiváló eredményt produkált, de teljesen hatástalannak mutatkozott egy normál hétköznapi szituációban.
Fejlesztéseink eredményeként úgy gondoljuk, a Vibex megtalálta a "Szent Grált", amit oly régóta kerestünk!
Egy gyakorlatilag nullára minimalizált zajszint elérése,
a zeneiség, a dinamika és a finom részletek feláldozása nélkül.
A Lab12 Stratos Vichos lelkes és elszánt törekvéseinek eredményeképpen indult el, és rövid idő alatt a legmodernebb high end audio gyártókhoz csatlakozott a széles termékpalettájával.
A szenvedélyes kísérletek, a problémák feltárása és megértése, a kutatásra és fejlesztésre fordított energiák a Lab12-et nagyon gyorsan fejlődő pályára állította az olyan audio cégek sorában, amelyek az érzelmi hatást és a zenei teljesítményt tartják a legfontosabb dolognak.
A Lab12 egy technológia- és teljesítményvezérelt vállalattá vált, olyan harmadik generációs, egyedi termékeket kínál, amelyek kielégítik a zeneszerető vásárlók legkifinomultabb igényeit is.
Minden terméke a XXI. századi technológiát képviseli, amely a minőségi zenelejátszást állítja a fókuszába. A cég kínálata hónapról hónapra olyan komponensekkel bővül, amelyek tökéletesen illeszkednek a csúcsgyártók termékei közé, kielégítve az audiofil igényeket.
A technológia nem uralja az előadásmódot, inkább észrevétlen mederként hagyja áramlani a hangzást a hallgatóság felé.
A Lab12 már korántsem az az "egyemberes" labor, ahogyan indult, azonban a gondos tervezés, a válogatott alkatrészek és a szinte végletekig kifinomult végső hangolás elmaradhatatlan a folyamatból. Minden elemet több féle, különböző kombinációjú high-end hangrendszerben kipróbálnak, mérésekkel és ihletett szubjektív benyomással megtámogatva az ideális hangkép kialakítását.
A Lab 12 eszközök lelkes piaci fogadtatása, az elismerések mind azt erősítik, hogy az egyéni módszer nagyobb sorozatban gyártott termékeknél is gyümölcsöző eredményt hoz.
Szenvedélyes gyártók, szenvedélyes audiofil rajongók számára.
Hisszük, hogy a szélessávú hangszórók jelenthetik a végső választ sok audiofil nagy kérdésére: "Milyen hangszórók a legjobbak számomra?"
A jó szélessávú hangsugárzók tökéletes zenei élményt kínálnak olyan zenék hallgatásakor, amelyekkel a több utas rendszerek csak küszködnek.
A nyitottság, a dinamika, a mikro-részletek, az élő koncert illúziója, a csodálatos középsávok és végül, de nem utolsósorban a csodálatos szinpadkép mind nagyon ismerős a szélessávú hangsugárzót hallgató zenerajongók számára.
Van azonban az ilyen megoldásoknak egy másik oldala is: a problémás magashangok, vagy az erőtlen basszus, ami főleg a kisebb méretű hangsugárzók sajnálatos jellemzője.
Közel két évig fejlesztettünk saját, 8 collos széles átvitelű hangsugárzónkat, amely kihasználja a klasszikusan ismert fullrange illesztőprogramok minden előnyét, de mellőzi azok gyenge pontjait. Jó néhány száz prototípust kipróbáltunk, megszámlálhatatlan órát fejlesztettünk és hallgatóztunk, mire sikerült elérni célunkat!
Végül elkészült az egyik leginnovatívabb szélessávú hangsugárzó, ami megkérdőjelezi a bevett szokásokat, amely nemcsak kielégíti a zene szerelmeseinek igényeit, hanem újra és újra kiváltja a rácsodálkozás felvillanyozó élményét.